tisdag 14 augusti 2018

Dagsregn och reflektion

Igår var det en fin kväll. Här är jag på Brännebacka Gård vid Grästorp.

Men idag är det bara regn, hällande regn hela dagen.
Jag stannar mest inne i husbilen och det är ingen idé att köra någonstans.
Jag kan ju ändå inte ta fram kameran.
Men det är också skönt att ta det lugnt och reflektera lite.
Jag börjar så smått att tröttna på detta livet.
Luffar-livet har blivit vardagligt och kontrasterna saknas.
Tröttnat på pasta med makrill och knäckebröd varje dag.
Tröttnat att fara på vägarna och de små vägar som GPS styr mig in på där jag måste ha full koncentration för att inte hamna utanför vägen.
De fantastiska naturupplevelser som jag redan har haft är svåra att överträffa.
Men jag har några ställe till som jag skulle vilja uppleva, innan jag ställer bilens färdriktning söderut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar