måndag 6 augusti 2018

Borensberg vandrarhem med ställplats och Göta kanal

Jag testar en annan GPS i mobilen. Men jag vet faktiskt inte hur de lotsar mig. Små vägar igen. 
När den visar att jag ska svänga in på något som liknar en gångstig och med kanalen rakt framför, då tappar jag förtroendet helt och jag lyckas backa och vända. Den visar sedan en rundtur på ca 14 km och så är vi tillbaks på samma gångstig. Då upptäcker jag att det faktiskt är en skylt med pil ditåt och vandrarhem. Så jag kör in där igen och kör på en smal grusväg med kanalen tätt inpå ena sidan.
Framme vid Vandrarhemmet.

 Här har jag hittat en ställplats med EL.
Rena lyxen.
En riktigt idyllisk plats som ligger på en smal landremsa mellan Göta kanal och Motala ström.


Jag unnar mig t o m en choklad-kaka dagen till ära, då jag råkar fylla år.
Jag har också avnjutit en välbehövlig dusch efter en vecka utan (det är så de äldre i Höörs kommun har det , så jag har börjat träna).
Det här är rena bekvämligheten med tillgång till kök, WC, dusch och el.
Vänliga är de också och hundtill-låtande. Jag kan ha Tussen med i köket.
Jag tror att jag stannar här någon natt till.
Jag behöver ladda alla batterierna, dvs kamerabatteri, datorbatteri och inte minst hjärnans batteri.
Smälta alla intryck och naturupplevelser och bara ta det lugnt.
Känner mig som en människa igen. Luktar t o m gott, vilket välbefinnande som jag inte hade kunnat uppleva utan dess kontrast.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar